.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آغاز غیر رسمی طرح سالم‌سازی دریا از امروز
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران از آغاز غیر رسمی طرح سالم‌سازی دریا از امروز خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، علی رجبی گفت: طرح سالم سازی دریا به طور غیررسمی از امروز یکشنبه اول خرداد در مازندران آغاز می‌شود اما این طرح به طور رسمی در ساعت ۱۰ صبح روز شنبه ۷ خرداد در ۱۵ شهرستان استان افتتاح می‌شود و تا اول تیر هم به ۶۰ طرح خواهد رسید.

قرار بود طرح سالم سازی دریا از اول خرداد  امسال به طور رسمی در مازندران آغاز شود، اما با توجه تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در روز سوم خرداد مصادف با روز آزادی خرمشهر ،مراسم رسمی افتتاح این طرح روز شنبه خواهد بود.

۴۲۰ نقطه حادثه خیز با توجه به آزادسازی انجام گرفته در سواحل مازندران وجود دارد که قرار شد ۱۲۰۰ ناجی در این مناطق مستقر شوند.

به گفته رجبی فرمانداران که مسولیت آزادسازی سواحل را داشتند مسئولیت کامل سالم سازی دریا را هم بر عهده خواهند داشت.

 سازمان همیاری شهرداری‌ها با دستور استاندار متولی ساماندهی سواحل شده است و بخش خصوصی و افرادی که توانایی بهسازی و ساماندهی سواحل آزاد شده را دارند می‌توانند با مراجعه به این سازمان برنامه‌های خود را ارائه دهند.

حسینی پور استاندار مازندران سه شنبه ۲۷ اردیبهشت در جلسه ساماندهی عمرانی سواحل استان با انتقاد از نبود متولی مشخص در سواحل دریای خزر گفته بود سازمان همیاری شهرداری‌ها تا تشکیل شدن سازمان عمران سواحل ذیل معاونت فنی مهندسی دفتر عمران ساحل باید مدیریت سواحل را به عهده بگیرد و ۲۴ ساعته پاسخگوی همه شهرستان‌ها باشد.

طرح سالم سازی دریا برای شنای امن گردشگران از سال۹۱ با هدف کاهش غریق در آب‌های ساحلی مازندران آغاز شد و قرار است از ابتدای خرداد  امسال نیز در طول نوار ساحلی دریای خزر آغاز شود، اما کارشناسان معتقدند با توجه به آزادسازی بخش زیادی از سواحل دریای خزر و دسترسی آسان همه مردم به دریا یکی از خطراتی که افراد را تهدید می‌کند شنا در مناطق آزاد شده است.

این طرح دو سال به دلیل شیوع کرونا تعطیل بود، اما پارسال در۹۱ نقطه از سواحل اجرایی شد و ۹۰۰ ناجی غریق در حدود ۳۷۰ نقطه حادثه خیز مستقر شده بودند، اما با توجه به حجم سواحل آزاد شده و تسهیل دسترسی گردشگران به آب‌های ساحلی، خطرغرق شدن در دریا تهدیدی جدی برای فصل گرم امسال خواهد بود.

 

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.536 seconds.